Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze – Referent ds. ochrony środowiska i drogownictwa
Wójt Gminy Krzymów na podstawie art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135) ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy w Krzymowie
Referent ds. ochrony środowiska i drogownictwa (pełen etat)
1. NAZWA I ADRES JEDNOSTKI:
Urząd Gminy Krzymów
ul. Kościelna 2
62-513 Krzymów
2. OKREŚLENIE STANOWISKA URZĘDNICZEGO:
Referent ds. ochrony środowiska i drogownictwa
3. OKREŚLENIE WYMAGAŃ
3.1.Wymagania niezbędne:
a) wykształcenie wyższe I lub II stopnia lub jednolite studia magisterskie w rozumieniu przepisów ustawy o szkolnictwie wyższym
b) posiada co najmniej roczny staż pracy;
c) obywatelstwo polskie, z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych;
d) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
e) nieskazanie prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
f) nieposzlakowana opinia;
g) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku.
3.2. Wymagania dodatkowe:
a) preferowane wykształcenie na kierunku ochrona środowiska, inżynieria środowiska, planowanie przestrzenne, drogownictwo,
b) predyspozycje osobowościowe: odpowiedzialność, systematyczność, dokładność, rzetelność, komunikatywność, umiejętność pracy w zespole,
c) dobra znajomość obsługi komputera, w tym arkusza kalkulacyjnego (pakiet Microsoft Office, poczta elektroniczna),
d) znajomość oraz umiejętność właściwej interpretacji i stosowania przepisów w zakresie: ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2025 r. poz. 647), ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 ze zm.), ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2024 r. poz. 1478 ze zm.), ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.), ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. z 2024 r. poz. 1290 ze zm.), ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 320 ze zm.), ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572).
e) umiejętność redagowania pism w sprawach z zakresu stanowiska,
f) odpowiedzialność, obowiązkowość, systematyczność, terminowość, odporność na stres, samodzielność, dyspozycyjność,
g) umiejętność rozwiązywania problemów oraz skutecznej komunikacji,
h) prawo jazdy kat. B.
4. ZAKRES ZADAŃ WYKONYWANYCH NA STANOWISKU
a) Przygotowywanie decyzji zezwalających na:
– prowadzenie robót w pasie drogowym,
– umieszczanie w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego,
– umieszczanie w pasie drogowym obiektów budowlanych lub urządzeń niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz reklam,
– zajęcie pasa drogowego na prawach wyłączności w celach innych niż wymienione w tiret 1.
b) Sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska.
c) Prowadzenie spraw dot. wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
d) Przygotowywanie opinii do wniosków o udzielenie koncesji lub zatwierdzania projektów robót geologicznych na podstawie ustawy Prawo geologiczne i górnicze.
e) Przyjmowanie zgłoszeń zamiaru rozpoczęcia robót geologicznych.
f) Opiniowanie projektów kierunków rekultywacji gruntów.
g) Prowadzenie spraw związanych z gospodarką wodną, a w szczególności programu oczyszczania ścieków komunalnych i ochrony wód.
5. WARUNKI PRACY NA STANOWISKU
a) wymiar etatu – pełny etat,
b) praca w godzinach od 7:30 do 15:30 w poniedziałek, środę i czwartek, od 7:30 do 17:00 we wtorek, od 7:30 do 14:00 w piątek,
c) praca w warunkach biurowych (przy komputerze, obsługa urządzeń biurowych, bezpośredni i telefoniczny kontakt z klientem) w pomieszczeniu znajdującym się na I piętrze budynku Urzędu Gminy,
d) budynek z podjazdem dla wózków inwalidzkich, wewnątrz budynku brak windy, ograniczona możliwość poruszania się osób na wózkach inwalidzkich, na stanowisku pracy brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających prace osobom niewidomym i niedowidzącym.
6. WYMAGANE DOKUMENTY I DOŚWIADCZENIA:
a) życiorys (CV), z podaniem danych umożliwiających kontakt z kandydatem (adres e-mail, numer telefonu lub adres zamieszkania, podpisany własnoręcznie),
b) list motywacyjny (podpisany własnoręcznie),
c) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (podpisany własnoręcznie),
d) oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
e) oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
f) oświadczenie kandydata o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
g) oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania czynności objętych zakresem zadań na stanowisku Referent ds. ochrony środowiska i drogownictwa.
h) kopie świadectw z poprzednich miejsc pracy, a także innych dokumentów w tym m.in. zaświadczenie z aktualnego miejsca pracy (poświadczone własnoręcznie przez kandydata za zgodność z oryginałem),
i) kopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie (poświadczone własnoręcznie przez kandydata za zgodność z oryginałem),
j) inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (w przypadku kserokopii poświadczone własnoręcznie przez kandydata za zgodność z oryginałem),
k) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
l) kserokopie dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku zamiaru skorzystania z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 530) (poświadczone własnoręcznie przez kandydata za zgodność z oryginałem).
Dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV powinny być opatrzone klauzulą:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781).”
UWAGA!
Kserokopie złożonych dokumentów w ofercie muszą być poświadczone własnoręcznie przez kandydata za zgodność z oryginałem.
Klauzula informacyjna podawana w przypadku pozyskiwania danych osobowych, o której mowa w ogólnym rozporządzeniu o ochronie danych osobowych w artykule 13 (Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE), jest dostępna w załączniku.
7. Termin i miejsce składania dokumentów:
a) Ofertę o przystąpieniu do naboru należy złożyć w Urzędzie Gminy w Krzymowie pok. 2 w terminie do dnia 30.06.2025 r. do godziny 13:00 lub przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy w Krzymowie, ul. Kościelna 2, 62-513 Krzymów.
b) Wymagane dokumenty należy złożyć w zamkniętej kopercie z podanym imieniem, nazwiskiem i adresem zwrotnym z dopiskiem „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze Referent ds. ochrony środowiska i drogownictwa”.
c) O zachowaniu terminu decyduje data wpływu do Urzędu Gminy w Krzymowie.
d) Dokumenty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.
e) Liczba osób, które spełniły wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze oraz zakwalifikowały się do dalszego postępowania zostanie ogłoszona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Krzymowie https://krzymow.nowoczesnagmina.pl/?lang=PL oraz umieszczona na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy. Każda z osób składających ofertę zostanie telefonicznie poinformowana o spełnieniu lub nie wymagań formalnych określonych w ogłoszeniu o naborze.
Nabór przeprowadzi komisja powołana przez Wójta Gminy Krzymów.
Zastrzega się możliwość unieważnienia konkursu bez podania przyczyny.
8. Dodatkowe informacje:
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, wyniósł powyżej 6%.
Wójt
Danuta Mazur
ZAŁĄCZNIKI: